Omaenda kogemused Virginia Shea käskudega

    "Ole Inimene" ning "Käitu sama malli järgi nagu igapäevaelus" on 2 reeglit, mille vastu minuarust koguaeg eksitakse. Üks koht kuhu ma tihtipeale vaatan on Delfi uudiste all kommentaari sektsioon, mitte sellepärast et mind huvitaks mida nad arvavad, vaid et näha mida lolli on sinna jälle kokku kirjutatud. Inimesed ei austa seal kedagi ning kuna enamus kommentaarid on kirjutatud anonüümselt, siis ei ole sellel ka tagajärgi. Arvatakse, et nemad on kõige paremad ja nende arvamus on kõige õigem. Igapäeva elus ma tõsiselt kahtlen, et need inimesed hakkaksid avalikult oma arvamust niimoodi kuulutama, muidu ei lõppeks see neile mitte mingil moel hästi. Teine koht kus ma näen pidevalt eksimas nende etikettide vastu, on facebook. Kuigi ma ei jälgi seda väga tihti, näed iga vahel kuidas mingi postituse alla on hakanud tekkima kommentaare, mille kirjutajad ei ole väga mõelnud enne selle välja saatmist.
    
    Reegel, mis mulle endale väga meeldib, on "Jaga oma teadmisi". Ma leian pidevalt ennast uurimas mingi asja või inimese kohta, kellest ma just teada sain või kelle kohta ma sooviksin rohkem infot. Väga vähe on olukordi, kus ma ei leia sellekohta midagi, sest alati on inimesi kes jagavad oma teadmisi või aitavad teistel mõista mingeid asju millega nad ei ole tuttavad. Loomulikult kõige kuulsam koht on Wikipedia, kust leiab pea iga asja kohta infot. Kuid alati on oht leida valeinfot, mida juhtub tegelikult suht tihti. Mõned inimesed ei kontrolli oma fakte, ennem kui nad neid jagavad ning selletõttu see info mida nad jagavad, osutub valeks. Tihtipeale parandatakse need vead ära teiste poolt, kuid vähemtuntud faktidega võib see jäädagi vääraks ning inimesed saavad valeinfot.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nähtused interneti varasemast ajaloost

IT turvariski analüüsimine

IT juhtimine ja riskihaldus